vrijdag 1 maart 2013

Op 't zuid Antwerpen

Dagje inspiratie shoppen met mijn vader op 't zuid Antwerpen
 
 
Onlangs is iemand uit mijn omgeving allebei zijn ouders in korte tijd kwijt geraakt en dit heeft mij nog eens extra doen beseffen dat ik erg blij mag zijn dat ik mijn vader nog heb!
Gisteren zijn we samen een dagje gaan inspiratie shoppen in Antwerpen.
 
Wij beginnen de dag altijd bij Le Pain Quotidien met een overheerlijk ontbijtje. Ik ben dan ook heel erg gelukkig dat Le Pain Quotidien nu ook in Amsterdam te vinden is en onlangs zelfs een nieuw filiaal geopend op de Beethovenstraat!

Een bezoekje aan All Saints is voor mij echt een must wanneer ik in Antwerpen ben. Door mijn voorliefde voor materialen als zijde en leer is het altijd een feestje om hier te shoppen. Daarbij erg leuk concept!

 

Vlak naast All Saints heb je een Tom Dixon store.......prachtige lampen!
Maar waar je echt bijzondere shops vind is wanneer je richting de Vrijdagmarkt, Steenhouwersvest en Kloosterstraat gaat. Meestal ga ik hier heen na een heerlijke Belgische lunch van garnalen kroketten en stoofvlees, omdat de meeste shops pas na de lunch open gaan.
 
 
Je vindt bijvoorbeeld op de Steenhouwersvest een cognatheek, div fashion en interieur shops en mijn favoriete vintage sieraden winkel Adelin. En natuurlijk ben ik verliefd geworden op een prachtig vintage horloge.
 
 


 
 
De Kloosterstraat zit vol met shops waar je de meest prachtige vintage meubelen kan vinden. Maar ook Your Antwerpen, hier verkopen ze niet alleen alle hippe fashion merken, maar ook accessoires, koffietafel boeken en div gadgets. Hier loop je nooit met lege handen de deur uit!
Oh en niet te vergeten de Kloosterstraat heeft ook een echte kerstwinkel.....het hele jaar door kan je hierin kerstsferen zijn!
 
Love,
 
Annemarie
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen